Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 112 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Inovace PPK GNSS senzoru Titan v posuzování zemětřesné kinematiky
Šugar, Danijel ; Ukas, Mladen
V rámci softwarového balíčku Trimble Business Center ver. 5.90 (květen 2023) byl vydán nový PPK GNSS procesor s názvem Titan. Využívá všechny dostupné konstelace GNSS, což přináší vylepšení oproti předchozímu procesoru. CROPOS jako permanentní národní GNSS síť Chorvatska byla modernizována v létě 2019 a od té doby poskytuje pozorování všech dostupných konstelací GNSS, konkrétně GPS, GLONASS, Galielo a BeiDou. Dne 22. března 2020 zasáhlo širší oblast Záhřebu zemětřesení M5.4. Nejbližší GNSS stanicí k epicentru (cca 9 km) byla stanice ZAGR v centru Záhřebu a jako taková byla vystavena otřesům zemětřesení. Přestože kinematické účinky tohoto zemětřesení již byly posouzeny a prozkoumány, s tímto přístupem a novým PPK GNSS procesorem se pokoušíme poskytnout nový pohled na kinematiku zemětřesení, zahrnující pozorování z několika GNSS stanic CROPOS v širší oblasti kolem Záhřebu.
Baja SAE Vehicle Design
Hajdušek, Zdeněk ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce popisuje koncepční návrh vozidla Baja SAE dle aktuálních pravidel organizace SAE. V úvodu je práce zaměřena na rešerši konkurenčních vozidel a následně na základě těchto na samotný návrh prvního vozidla Baja SAE v České republice. Celá práce je systematicky členěna do jednotlivých kapitol dle reálného postupu návrhu vozidla. Hlavní částí práce je návrh kinematiky náprav provedený v programu Adams a spolu s tím návrh rámu vozidla. Model celého vozidla je vytvořen v programu Catia V5 a navržené verze rámu následně podrobeny analýze torzní tuhosti a analýze napjatosti v programu Ansys.
Mechanický manipulátor
Kopecký, Vojtěch ; Winkler, Tomáš (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je navrhnout mechanický manipulátor. Práce obsahuje varianty kinematiky zdvihu pásového dopravníku, funkční výpočty pásového a válečkového dopravníku a rizikovou analýzu (podklad pro prohlášení o shodě) a FMEA analýzu.
Testovací plošina se třemi stupni volnosti
Spáčil, Tomáš ; Houfek, Lubomír (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem a konstrukcí paralelního manipulátoru se třemi stupni volnosti, jejíž využití se předpokládá při testovánínádrží na NH3. V rámci práce se seznámíme s návrhem mechanismu v prostředí Matlab Simulink, návrhem řídící elektroniky a vývojem řídícího algoritmu. Výsledkem bude funkční prototyp manipulátoru.
Řešení kinematických úloh robota EPSON PROSIX C3
Štábl, Martin ; Burian, František (oponent) ; Šolc, František (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá řízením robotického ramene EPSON, a to jak z pohledu přímé úlohy, tak i inverzní úlohy kinematiky. V práci jsou uvedeny postupy jak se tyto kinematické řetězce řeší s využitím znalosti homogenní transformace. Následně jsou výsledky práce simulovány pomocí programu MatLAB a jeho toolkitu Simulink.
Kontrola bezpečnostního mechanismu přípojných vozidel
Pantůček, Michal ; Kubín, Martin (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou bezpečnostního mechanismu, který je součástí nákladního automobilového přívěsu. Tento mechanismus zajišťuje bezpečné a pevné spojení kontejneru s přívěsem. Přepravovány jsou primárně odvalovací kontejnery dle německé normy DIN 30 722. V úvodní části práce je zpracován aktuální dopravní stav a nehodovost v České republice. Dále jsou definovány legislativní požadavky na bezpečnostní prvky přívěsové techniky pro silniční dopravu. Následuje rešerše průmyslových řešení zajišťovacích mechanismů. Poté byly provedeny výpočty pro zjištění potřebné velikosti zajišťovací síly. Následně byla analyzována kinematika mechanismu. Po kontrole kinematiky byla provedena pevnostní kontrola vybraných prvků mechanismu. Dále byla provedena optimalizace konstrukce příčníku, na kterou navazovala opět pevnostní kontrola. Pevnostní kontroly byly prováděny jak analytickou metodou, tak metodou konečných prvků. Na závěr byla vypracována výkresová dokumentace. Diplomová práce byla zpracovávána ve spolupráci s firmou SVAN Chrudim s.r.o.
Fyzikální simulátor pro hry typu SandBox
Kotulič, Patrik ; Peringer, Petr (oponent) ; Hrubý, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou real-time fyzikálního simulátoru mechaniky tuhých těles. Čtenář je seznámen s principy, na kterých jsou založeny současné simulátory mechaniky tuhých těles. Práce se dále zabývá numerickou integrací pohybových rovnic a řešením kolizí včetně jejich detekce. V závěru je simulátor představen na sadě ukázek. Výsledná aplikace může sloužit jako hra, popř. nástroj pro experimentování a získávání znalostí.
Využití senzorů MEMS pro lokální určení polohy
Bobalík, Lukáš ; Sedláček, Jiří (oponent) ; Žák, Jaromír (vedoucí práce)
Náplní této diplomové práce je návrh a konstrukce „strapdown“ inerciálního navigačního sytému, který je založen na vyžití MEMS senzorů. Práce dále obsahuje popis fyzikálních zákonitostí, které se dotýkají problematiky určení polohy tělesa ve 3D prostoru na základě informace o zrychlení tělesa a o změně orientace tělesa v prostoru. Uveden je též popis matematických postupů, souvisejících s výpočtem polohy tělesa.
Simulace kinematiky a dynamiky vozidlových mechanismů
Zháňal, Lubor ; Bauer, František (oponent) ; Píštěk, Václav (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Práce se zabývá numerickou simulací kinematiky a dynamiky mechanismů pomocí vlastní vyvinuté numerické metody a na ní postavené komplexní simulační aplikace. Popsány jsou jak matematické principy použité numerické metody, tak i postup programování důležitých částí aplikace a její optimalizace. V závěrečné části jsou provedena srovnávací měření stran přesnosti a výkonu.
Aplikace metody Fused Deposition Modeling pro vyhotovení návrhu modelu planetového mechanismu
Kudláčová, Barbora ; Kolář, Ladislav (oponent) ; Sedlák, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce má za cíl pojednat o návrhu a konstrukci modelu planetového me-chanismu s využitím technologie rapidního prototypování. Virtuální model byl vytvořen v parametrickém programu SolidWorks 2013 a vytištěn 3D tiskárnou Dimension uPrint, jež pro zhotovení využívá metodu Fused Deposition Modeling. Součástí práce je vysvětlení planetového mechanismu po stránce teoretické, praktické a rovněž konstrukční a dále popis metody Fused Deposition Modeling. Model planetového mechanismu a daná bakalářská práce bude dále sloužit jako učební pomůcka studentům FSI v Brně předmětu Kinematika.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 112 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.